Metallinhoitoaine Suosittelemme X-1R voitelujärjestelmän käyttöä kaikissa KCR-optimoiduissa dieselmoottoreissa, ja myös vaihteistoissa! X-1R voitelujärjestelmällä saat entistäkin suuremman hyödyn ajoneuvosi paremmista KCR teho- ja vääntöominaisuuksista, sekä edelleen parantuneesta taloudellisuudesta! Lataa PDF-esite tästä
X-1R Metallinhoitoaine vähentää tehokkaasti moottorin osien kulumista ja helpottaa kylmäkäynnistystä.
Laskee laitteiden käyttölämpötilaa ja öljyn lämpötilaa. Vähentää ympäristöpäästöjä, mm. dieselin savutus vähenee. Voidaan sekoittaa kaikkiin voiteluaineisiin. Ei tutkitusti sisällä liuottimia tai muita vaarallisia aineosia, joten on turvallista käyttää.
Tuotetta testattu monilla puolueettomilla tahoilla ja se on saanut runsaasti myönteistä käyttäjäpalautetta. Helsingin Yliopisto testasi X-1R Metallinhoitoaineen keväällä 2000 viidellä eri öljyllä: osien kuluminen väheni 45-75%!
Soveltuu erinomaisesti moottoreihin, vaihteistoihin, periin ja hydrauliikkaan!
Metallinhoitoaineen ainutlaatuisiin ominaisuuksiin perustuvat kaikki X-1R tuotteet.
OMINAISUUDET: - Vähentää dieselmoottorin savutusta 20-40%.
- Vähentää bensiinimoottorin päästöjä 20-40%.
- Vaimentaa ja pehmentää tehokkaasti moottorin käyntiääntä
- Vähentää polttoaineen kulutusta
- Pienentää kitkaa keskimäärin 47%
- Laskee lämpötilaa.
- Vähentää moottorin ja osien kulumista yli 50%
- Pintapaineiden kesto on moninkertainen verrattuna muihin öljyihin
- Kestää myös kovassa rasituksessa!
SEKOITUSSUHTEET: - automaatti / manuaalivaihteistot, tasauspyörästöt ja perät 6% öljymäärästä.
- hydrauliikat 6% öljymäärästä.
- moottorit 6% öljymäärästä / ensimmäinen öljynvaihto.
- seuraavassa öljynvaihdossa 3% öljymäärästä.
Huom! Voidaan sekoittaa kaikkiin voiteluaineisiin. Laitevalmistajien hyväksymä, ei vaikuta tehdastakuisiin. Pakkauskoot: 0,25L / 1L / 5L / 10L / 208L Mitä on X-1R ? X-1R on synteettinen, nestemäinen hoitokäsittelyaine, joka vähentää huomattavasti metallipintojen keskinäisestä kosketuksesta ja liikkestä aiheutuvaa kitkaa. Tämän vuoksi se on monipuolisesti soveltuva mitä erilaisimpiin voitelutarkoituksiin.
X-1R on Nasan avarauusteknologian tarpeisiin USA:ssa kehitetty korkeatasoinen voitelujärjestelmä, se ei ole öljyn lisäaine. X-1R:ää voi siis käyttää voiteluaineena ilman, että sitä sekoitetaan muihin voiteluaineisiin. Käytännössä kuitenkin on järkevää käyttää X-1R:ää yhdessä tavallisen voiteluaineen kanssa käyttöohjeen mukaan. X-1R ei sisällä moottoreille, laatikoille, perille, ohjaustehostimille ym. mitään haittaa aiheuttavia ainesosia.
Tavalliset voiteluaineet toimivat useimmiten hydrodynaamisen periaatteen mukaan. X-1R toimii toisin. Tämä voiteluaine lisää metallipinnan tiheyttä tehden metallipinnan kovemmaksi ja tasaisemmaksi. Toisin vaikuttavat esim. PTFE- pohjaiset (eli Teflon-pohjaiset) aineet, jotka öljyyn lisättynä vain päällystävät metallipinnan hiukkasmassalla.
X-1R:ää on testattu erilaisissa käyttökohteissa mitä vaativimmissa olosuhteissa. Kilpa-autojen valmistajat ovat käyttäneet tätä voiteluainetta (Morgan/Mc Clure-ralli Nascar-sarjassa), samoin kilpamoottoripyöräteollisuus. Maailmanlaajuisessa formula-sarjassa (käyttäjät mm. Jeff Atwell, Larry Locklear, Steve Decamp)
Tätä voiteluainetta on käytetty myös raskaan metalliteollisuuden koneissa (U.S.Steel, American Industrial Plastics), sitä ovat käyttäneet moottorikoneistamot (Bay Area Engine Exchange, Larry Locklear), sitä ovat käyttäneet kuljetusalan yritykset ja hydrauliikka yritykset (Solid Waste Management, H&L Transportation) ja käytettyjen autojen kunnostus yritykset (All-Pro Automotive, John Hall Honda), suunnittelutoimistoissa (Bisbiglia Enterprises) jne...
X-1R on menestynyt erittäin hyvin tarkoissa testeissä, joissa tätä voiteluainetta on testattu. X-1R:ää on testattu seuraavissa laitoksissa erikseen mainittujen henkilöiden johdolla: Oaklandin yliopisto Michiganissa, testaaja professori Gary Barber, asiantuntija kitkanpoiston alalla. American Motorcycle Institute Floridassa, testaaja toiminnanjohtaja Bruce Brahms. Herguth Laboratories Inc. Kaliforniassa, on testannut X-1R:ää ja todennut, että X-1R ei vaikuta öljyn viskositeettiin. Material Safety Data Sheet Kaliforniassa: tämä yritys on testannut X-1R voiteluainetta ja todennut, että voiteluaine täyttää hyvin kaikki Kalifornian osavaltion asettamat lainsäädännölliset vaatimukset.
X-1R on testattu Oaklandin yliopistossa. Aineen testaajina ovat myös toimineet Arthur D.Little, Herguth Laboratories, ja Falex Corp. Ainetta on kokeiltu myös NASCAR/ARCA ja IMSA- autokilpailusarjoissa erittäin menestyksellisesti. Kilpamoottoripyöräilijöiden keskuudessa ainetta on kutsuttu lempinimellä "Horsepower In A Bottle". X-1R:n on hyväksynyt myös American Motorcycle Institute.
X-1R:ää on menestyksellisesti kokeiltu myös teollisuuden piirissä- U.S.Steel on käyttänyt sitä vaihdelaatikkojen eri osien kuumataonnoissa. Robeson Countyn jäteautojen hydraulilaitteistot on käsitelty X-1R:llä. X-1R:ää on myös käytetty ohjaustehostimien hammastangoissa, ilmastointipumpuissa, sekä manuaali- että automaattivaihteistoissa.
X-1R:ää on käytetty menestyksellisesti myös tehdasuusissa mutta viallisissa autonperissä sekä tasauspyörästöissä. X-1R parantaa ohjaustehostimen toimintaa saaden ohjaustehostimen toimimaan tasaisesti ja täsmällisesti, ohjaustehostimet muuttuvat toiminnaltaan X-1R:n vaikutuksesta myös äänettömämmiksi, ilmastointipumput muuttuvat tärinättömämmiksi, vaihdelaatikot ja autojen perät muuttuvat noin 80% äänettömämmiksi.
X-1R:n vaikutuksen tähden myös vaihdelaatikot toimivat tasaisemmin ja vaihteet kytkeytyvät päälle helpommin. Markkinoilla ei ole olemassa toista ainetta, joka voisi suojata laitteistoja ja antaa samat edut kuin X-1R.
Miten X-1R toimii ? X-1R muuttaa rautasekoitteisten metallien molekyylipainoa metallien pinnalla. Voiteluaine tekee metallipinnasta tiheämmän ja näin metallipinta tulee kovemmaksi ja tasaisemmaksi.
X-1R sisältää ainesosia, jotka aiheuttavat molekyylien uudelleenasettumisen metallipinnalla ja tästä johtuu, että X-1R toimii toisin kuin useimmat muut voiteluaineet, joiden toiminta normaalisti perustuu hydrodynamiikkaan.
Kun metallipinta on käsitelty X-1R- voiteluaineella, metallipinnan kovuus lisääntyy merkittävästi. Laakeripinnalla, jonka kovuus voi olla Rc-35 (Rockwellin C-kovuuskäyrällä), tapahtuu X-1R:n vaikutuksesta koveneminen aina Rc-35 - Rc-72 asti. Kovettunut pinta on kuitenkin ohut vallitsevan liikkeen, kuumuuden ja paineen ansiosta.
Mitä enemmän metallipinnoilla on kuumuutta ja painetta, sitä paremmin X-1R kiinnittyy! |